Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Από την Πρίγκηπο στον Μπάνσκο ..σε ένα degustation menu του Σταμάτη Τσίλια


Απόψε ο Σταμάτης Τσίλιας κλείνει το Φεστιβάλ Γαστρονομίας του ξενοδοχείου Premier με ένα ταξίδι στις γειτονιές τις Πολίτισσας γιαγιάς του. Μιλώντας μαζί του κατάλαβα ότι όλοι μας ανατριχιάζουμε στην ιδέα της Πόλης...όλη έχουμε κάποιο ζωντανό κομμάτι μέσα μας...που όταν ακούμε γι'αυτήν ενεργοποιούνται μυρωδιές μπαχαρικών.

-Ποιο είναι το consept  που θα έχει το σημερινό σου degustation menu  ?

-Ο τίτλος που έβαλα είναι "Πολίτικη Δημιουργική Κουζίνα" Παραδοσιακές συνταγές από την Πρίγκηπο της Κωνσταντινούπολης και γενικότερα της Πόλης.Τις οποίες συνταγές θα τις παρουσιάσω με το δικό μου στυλ. Πιο μοντέρνο!

-Σταμάτη τι σε έκανε να εμπνευστείς από την Πόλη?  
-Η πόλη και κυρίως η Πρίγκηπος είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου.
 Είναι η γιαγιά μου που με μεγάλωσε, που την έβλεπα να μαγειρεύει και να μυρίζει όλη η γειτονιά.....  Μπαχάρι, κανέλα, γαρύφαλλο είναι αρώματα που θυμάμαι από μικρός.


- Ποια είναι τα υλικά που θα πρωταγωνιστήσουν στο αποψινό σου μενού ? 
- Τα μπαχαρικά και η αγάπη.. Όσοι βρεθούν σήμερα στο degustation απλά θα ταξιδέψουν.


- Πόσα πιάτα θα δοκιμάσουν όσοι έχουν την τύχη να βρεθούν στο Μπάνσκο?  
- Τέσσερα πιάτα συνολικά.
 Θα ξεκινήσουμε με τα "Γεμιστά" 
Δεύτερο μια παραδοσιακή σούπα σπανάκι " Ισπανάκ κορμπασί"
Και το κυρίως είναι μια παραλλαγή του χουνκιάρ Μπεγεντί 
Θα κλείσω με ένα γλυκό έκπληξη γεμάτο από αρώματα

-Θα σκάσω αν δεν μάθω το γλυκό...δεν είμαι εκεί να το γευτώ οπότε περιμένω να μου δώσεις μία μικρή περιγραφή.
-Θα σου πω ότι έχει μέσα ένα συνδυασμό γήινων αρωμάτων όπως παντζάρι και σπανάκι με κρέμες από γαλακτομπούρεκο και μπακλαβά και αρώματα από τριαντάφυλλο

- Οπότε έτσι όπως μου τα περιγράφεις με κάνεις να σκεφτώ ότι αυτό το degustation menu είναι ένας φόρος τιμής προς την γυναίκα που σε μεγάλωσε και στα παιδικά σου χρόνια. Έτσι είναι?
- Έψαχνα πάντα την ευκαιρία να της ανταποδώσω όσα έκανε εκείνη για εμένα.Μέσα μου ο τίτλος της βραδιάς είναι "Για την Αθηνά".



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου